Dear Self.

My photo
25. Malaysian. Studies at UTHM, Bachelor in Vocational Education ( Catering ) with Honours :)

Saturday, February 5

mahu jadi kawan yg memahami


aku lepak ipoh. ingatkan nak surprise caey. last2 aku mengkantoikan sendiri suprise aku. haha. sedih betul. sentap aku bila bas tu tamaw benti kt bustop rumah izni tu. last2 kna turun medan gopeng gak. adoyai. saket hati gila ohh. caey pon amek aku. anta aku g umah izni. dia bwk kenari syura. aku xksah pon.

pas2 byk cerita yg izni cte kt aku. aku kasihan gila kt dia. yang ditinggalkan lelaki bodoh yg bernama A bukan nama sebenar. aku xfaham dgn lelaki skrg ni. seperti tidak menghargai cinta yg diberi setulusnya dari insan yg bernama wanita. aku pon pernah merasai seperti izni tpi tak lah seteruk izni.

mungkin sepanjang perjalanan kasih mereka, izni terlalu byk menangisi perhubungan itu. namun, bila terputusnya perjalinan ini seperti memberi nafas baru utk izni meneruskan hidupnya. aku harap dia akan terus tabah menghadapi segala-galanya. biarlah semua yg terlibat akan menerima balasannya nnti. mungkin bukan sekarang tetapi pada hari yg sepatotnya. biarlah semua yg terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya. aku mahu kau terus tabah dan jangan dipandang lagi LELAKI yg hina seperti itu ok :) (ketawa guling2 tulis ayat ni)


banyak yg diceritakan oleh izni. byk yg dikutuk disebaliknya. aku suka lepak dgn izni. kalau ada pika, langsung xboleh tidow agaknya. aku happy bila tgok izni happy. aku senang hati bila tgok izni tidak menitiskan setitis air mata pon bila dia cerita apa yg berlaku semuanya. aku tahu izni seorg yg tabah menghadapi semuanya. dia sudah menjangka semuanya akan berlaku.

izni ajak aku hangout. lepak ipoh parade. 1st time kuar jejalan kt ipoh naik bas. teringin lak jugak. aku dpt gak merasa. hehe :) thanks izni. ktowg jejalan pusing2 parade. teman izni makan kt tomyam thailand tu. sedap lah jugak. makan tomyam dgn laksa. haha :) ktowg tgok movie. cte shaolin. not bad. ade andy lau dan jackie chan. best :) ber2 jew. pas2 balik, caey amek. lepak jusco. nk karok. penuh lah pula. cian izni. huhu. ktowg lepak mc'd. lapor pulak. aku makan bubur jew :)


then, ktowg pon balik. caey anta. thanks bie :) lepak makan malam, ktowg on9. malam tu susah nak tdow. duk cerita2 smpi 4-5pagi bru dapat tdow. tgok gmbr2 dak kolej. rindu dowg ohh :) aku xtaw lah. aku cume harap izni mampu menggembirakan diri dia. xperlu pkir2 semua masalah itu lagi. semuanya sudah selesai dan tiada apa yg nk diragukan lagi. aku happy tgok izni. dpt dgar luahan hati dia sendiri. cuma dia rasa terkilan dgn apa yg dah terjadi kt dia. kenapa dia diperbodohkan sebegitu rupa? apa salah dia? apa lagi yg xcukup dlm hubungan itu? lupakan jew lah... :)

esoknya, aku anta izni balik naik KERETAPI :)
aku harap semua yg terjadi tidak menjejaskan pelajaran dia...
CHAIYOK CHAIYOK CHAIYOK...

life must go on, when everything happen behind us :)


No comments: