Dear Self.

My photo
25. Malaysian. Studies at UTHM, Bachelor in Vocational Education ( Catering ) with Honours :)

Thursday, November 10

5 things, i really miss about penang :'(

1) Semestinya rotiboy plaza gurney, penang. dalam pulau punya. terbaik dari ladang. rindu mereka yang pernah bekerja dengan aku dulu. terutama kakak anis. miss her so much. aku juga rindukan yang lain. purple, ah huat, bryan, fish, hafiz, chai ling, terry, brando, victor dll. rindu nak bekerja dgn mereka. macam nak buat reunion jerrr. tapi tak tahu lah bila yerr. sekejap masa berlalu. aku sudah masuk poli sambung diploma lagi. walaupun 1 bulan tetapi pengalamannya tak mampu ditanding dengan mana2 yang ada.
rindu mahu jumpa korang semua :'(


2) Nasi kandar pulau pinang mari lah. tak kesah lah line clear ke tak clear ke? semua aku rindu. sebab pernah rasa macam2 nasi kandar kat sana. seronok dapat makan ohh. walaupun bukan selalu tapi aku tetap rindukannya. dapat pulak lauk ayam merah madu. memang terbaik lah if dapat makan. emm...
bila lah nak datang penang lagi?


3) Rojak mamak kt gerai-gerai yang ada kat gurney tu. seronok tengok mamak tu. suka buat aksi2 yg melucukan. pasang pula lagu hindustan. memang terbaik lah. layan sehh ! ingat lagi, last day aku kerja dengan roti boy. aku belanja terry, purple, bryan, fish makan rojak ada ayam weyhh ! perggggghhhh ! sedap gila. oh aku rindukan saat itu :)


4) Aku rindu nak lepak depan plaza gurney. ada pantai. depan 1st avenue ada? haha :) seriously, mampu membuat aku leka dan mampu menenangkan hati yang tengah serabut. lagi2 bila kena kerja awal pagi. hehe :) bila balik kerja shif pagi, memang akan lepak kt kerusi yang ada untuk melihat keindahan alam semula jadi. mampu memukau aku seketika. tengok cruise berlayar. seronok ! rindu lah. nak pergi bulan madu kat pulau pinang jerrr lah :)


5) akhir sekali, each a cup plaza gurney yang bersebelahan dengan rotiboy. hehe :) ramai amoi cantik2. elok lak aku kerja time cuti sekolah. amoi2 semua 16tahun. memang comel lah kan? almost everyday aku minum ice blended ni. seriously tak mampu menandingi ice blended yang lain. mereka comel dan baik hati. suka bagi pearl banyak. hehe :) seronok lagi2 time kerja. mesti nak minum each a cup. kalau offday pun, lepak rotiboy. then, order each a cup jugak. hehe :)



*seronok bila dikenangkan kembali kenangan2 aku di pulau pinang. memang pengalaman itu mengajar kita erti sesebuah kehidupan. bila ada pengalaman manis kita simpan buat kenangan sepanjang hidup kita :)

* pengalaman yang tidak boleh aku beli di mana-mana ! !





ireallymisspulaupinang :'(

No comments: