Dear Self.

My photo
25. Malaysian. Studies at UTHM, Bachelor in Vocational Education ( Catering ) with Honours :)

Friday, November 1

Le Tour De Terengganu

Assalamualaikum semua :)
Lama sangat tak update blog kan. Sebenarnya banyak cerita yang nak dikongsikan cuma rajin dan tak rajin jer nak menaipnya. Dengan kesibukan peperiksaan untuk final semester ni lagi lah membuat aku malas nak menulis blog yang bersawang ni. Biasa lah bila dah sibuk nak online update blog pon jadi malas.

LE TOUR DE TERENGGANU,
kenangan buat semua pelajar DHK 6F sebab pergi berjalan dan menuntut ilmu dari pengusaha2 yang telah pun berjaya dengan perniagaan masing2 di Kuala Terengganu. Seronok bila trip ni menjadi lebih2 lagi #GengRumahSewa ku yang gila lagi happening tu. Terima kasih juga kepada Encik Khairul Nizam sebagai pensyarah pengiring bagi subjek Entrepreneurship.

Walaupun tak banyak maklumat yang diperolehi tapi kenangan indah bersama2 mereka pasti dijadikan memori yang terindah dalam hidupku sepanjang menjadi pelajar PSIS. terima kasih kawan2. Seronok dapat pergi jalan2 kt Kuala Terengganu dengan korang semua. Bila lagi kita nak g jalan2 beramai2 kan. Lepas ni susah dah nak jumpa. Ni kan pula nak bercuti ramai2 kan :)

Hari 1 ( 1/10/2013 ) - Sepanjang hari berada dalam bas sebab jauh weyhh. Sampai takde posisi nak tidur dah dalam bas. Memang jauh weyhh. Nasib baik bawa bantal. Hehe :) Kalau tidak, sakit badan tengkuk pinggang semua lah. 10 jam juga lah sebab dari Sabak Bernam ke KL ke Tol Gombak ke Tol Kuantan ke Kuala Terengganu. Memang terbaik lahhh. Tidur bangun tidur bangun tak sampai2 juga. Sampai2 jer terus g makan dan check in kt Daisy Inn Homestay. 3 biji rumah. 2 pintu perempuan. 1 pintu lelaki.

Hari 2 ( 2/10/2013 ) - Semua segak2 belaka pakai baju korporat walaupun lain2 warna. Hehe. Layankn ajer. Pergi melawat Shinqu Food Industries dan Noor Arfa Batik merupakan perniagaan yang sudah pun maju dan gah di bumi Kuala Terengganu. Banyak pengalaman yang dikongsi kepada kami. Pastinya menjadi kekuatan dan semangat untuk bakal2 usahawan muda seperti kami semua. Petang g pantai dengan aida dan dak2 lelaki. Nak g tgok pantai sangat. Jauh gak berjalan semput masing2 tapi seronok sebab lautnya bersih tak macam kt tempat lain. Cuma ombak dia besar sket lah. Sebelah malam pula ada buat BBQ dan karaoke untuk makan malam.

Hari 3 ( 3/10/2013 ) - Semuanya sedondon pakai baju LE TOUR DE TERENGGANU warna merah mak ngah. Semuanya merah2 belaka. Seronok betul sebab hari ni jalan2 jer. Pergi Taman Tamadun Islam. Naik river cruise mensusuri sungai di Kuala Terengganu sampai ke taman tamadun islam dan melawat masjid terapung. Seronok sangat. Pergi pasar payang pulak. Shopping ler masing2. Macam g padang besar jer. Habes duit aku weyhh. Masing2 beli penyu bawa balik KL. Comey jer. Petang g pantai lagi sebab ada aktiviti outdoor yang disediakan oleh urusetia games. Penat tapi memang seronok sampai ada yang semput. Bila dah habes, buat istana pasir kt tepi pantai. Siap ada yg buat penyu. Malam ada penyampaian cenderahati untuk orang penginapan dan pengurusan sepanjang di KT.

Hari 4 ( 4/10/2013 ) - Berkemas2 angkat barang masuk bas balik. Balik KL weyhh. Beli keropok losong kt Kemaman jer sebab kt KT tak buka lagi sebab ktowang gerak awal2. Kejap jer rasanya berada di KT ni. Insyaallah kalau umur panjang boleh datang lagi jumpa Beeha dan Jue pula :)













No comments: