Dear Self.

My photo
25. Malaysian. Studies at UTHM, Bachelor in Vocational Education ( Catering ) with Honours :)

Tuesday, December 20

Azam 2016


Assalamualaikum dan selamat pagi batu pahat...
Iyaaa saya masih di batu pahat. Minggu studyweek semester2 dulu mesti kat selayang dah time2 mcm ni tapi nak buat macam mana kan? Demi PSM2 dan SKETCHUP tercinta. Sis redha dengan ketentuan-Nya. Jika ini yang terbaik untukku.

Seperti biasa lah kalau cerita pasal azam baru untuk tahun baru nanti. Setiap tahun rasa nak ada impian yang sama sampai betul2 dapat achieve apa yang aku nak. Tapi itu lah masa nak mula lah macam2 dugaan datang dan pergi. Tapi nampaknya kali ini masih bertahan dan cuba untuk terus bertahan. Bila nak habis tahun lah baru rasa nak mulakan azam yang sekian lama berhabuk dalam diri ni. Nak buat macam mana kan? Belajar pon dalam bidang masakan takkan tak nak rasa dan makan apa yang kita buat. Mungkin bila dah habis semua kelas bila belajar degree ni. Baru lah rasa boleh mulakan azam ni.

Tipulah duit tak berhabis beratus-ratus nak kuruskan badan. Macam2 dah try lah. Sikit2 lama2 jadi malas bila takde perubahan. Emm. Stress lah beli macam2 tapi macam tu jugak. Effort tu ada tapi nak loss weight tu susah sangat. I dont know why. Bila aku cuba alternatif lain, sekejap jer lah effort tu datang. Lepas tu malas dan tinggalkan macam tu jer. Then, makan balik benda2 yang menggemukkan. Penat juga bila timbang jer tak turun. Terus stress sehari. Tapi makan tetap juga. Ape nak jadi pon tak tahu lah. Kesedaran itu hilang bila penat berusaha tapi masih takda perubahannya. Sabar jer lahhhh.

Sekarang pula, cuba untuk tidak makan nasi sejak dari 1/12/2016. Tunggu jer lah boleh loss weight ke tak sampai tahan yang aku mahu. I dont care anymore. Apa pon nak jadi, jadilah labu. Sis dah tak larat lah nak bawa lemak2 di badan ni. Malu tgok badan sendiri. Dulu boleh sabar lagi but now not anymore. Semoga usaha berterusan sehingga capai target sebelum kahwin. Kbai. Adiosss :)



No comments: